Innholdsmarkedsføring fra CCT

Teknologidirektør Ronny Kvalvågnes, administrerende direktør Christian Overaa og styreleder Jørgen Simmenes inviterer nå dyktige kandidater til å bli med på lansering av CCT sine digitale annonseløsninger. (Foto: Trond Vinnes)

For mange annonsører har den nye, digitale hverdagen medført at plassering av markedsbudsjettene er en utfordring. De gamle reklameformatene er ikke lenger den sikre metoden å nå målgruppen på, mens annonsering i de digitale kanalene er prisgitt teknisk ekspertise. Kompleksiteten i de nye kanalene er så høy at selv den fremste ekspert ikke vil kunne utnytte det fulle potensialet som ligger i sosiale medier og søkemotorer.

– Vi har utviklet et verktøy som gjør at annonsørene nå har en pålitelig og lettfattelig metode som gjør det til en enkel avgjørelse å flytte større deler av annonseringsbudsjettene fra tradisjonelle til digitale kanaler, og slik få mer igjen for pengene sine. Vi har brukt over tre år og rundt 35 millioner kroner på dette arbeidet, og resultatene er svært gode. Det siste året har vi gjennomført over 700 markedstiltak for mer enn 200 forskjellige kunder i Norge, og kan dokumentere fantastiske resultater på bruk av vår løsning, forklarer Christian Overaa, administrerende direktør i CCT.

Les mer om CCT

Slik fungerer CCT-løsningen:

Høyteknologisk markedsføring

Cloud Communication Technology (CCT) er et uavhengig kanalstyringsverktøy for publisering, målretting og validering av digitale markedsføringstiltak. Det vil si at man på en og samme plattform får presentert sitt budskap, analysert effekten av annonseringen, og justert markedsføringen for å få best mulig resultat.

– CCT baserer seg på algoritmer og empiriske data for gjennomføring av markedstiltak, ikke tilfeldigheter eller synsing. Når vi ser på statistikk fra kanalene som brukes, oppnår CCT mye bedre effektivitet enn en gjennomsnittlig annonsør gjør, sier Overaa.

Han påpeker at det å gjøre annonsering i sosiale medier og gjennom søkemotorer på egen hånd er ressurskrevende selv for de fremste eksperter på digital annonsering.

– Forutsetningene i disse kanalene forandrer seg hver sekund, med skiftende priser og endring i effektivitet. Vår påstand er at denne kompleksiteten er for stor til at mennesker kan løse denne jobben på en god nok måte, og da er CCT-verktøyet den optimale løsningen, fastslår Overaa.

Følg CCT på LinkedIn

Med CCT får annonsører full oversikt over kampanjene sine.

Med CCT får annonsører full oversikt over kampanjene sine.

CCT skal ut i verden

CCTs utviklingsavdeling har kontorer ved blant annet Facebook og LinkedIn sine lokaler i Dublin. (Foto: Colum Keating)

CCTs utviklingsavdeling har kontorer ved blant annet Facebook og LinkedIn sine lokaler i Dublin. (Foto: Colum Keating)

Nå er CCT klare for å ta neste skritt og innlede samarbeid med de største annonsørene i Norge. Selskapet etablerer nå en avdeling i Oslo, og søker dermed kommersiell direktør og key account manager til det kontoret. Målet er å ta en andel av annonseringsmarkedet i Norge, og videre også bevege seg inn i resten av det skandinaviske markedet, samt Storbritannia, i 2015.

– Vår utviklingsavdeling sitter tett med kanalene i Dublin og jobber forløpende med å fange opp nye muligheter og endringer som skjer hver eneste uke. I CCT vil en få muligheten til å bli en del av den videre oppbygningen av en viktig nasjonal og internasjonal aktør som leverer et fremragende produkt som trengs i markedet, forklarer CCT-direktøren.

Lær mer om CCT

Søker nøkkelpersoner i Oslo

Christian Overaa søker engasjerte kandidater til ny CCT-avdeling i Oslo. (Foto: Trond Vinnes)

Christian Overaa søker engasjerte kandidater til ny CCT-avdeling i Oslo. (Foto: Trond Vinnes)

Stillingen som ny kommersiell direktør vil altså bli basert i Oslo og får overordnet ansvar for store kunder i Norge.

– Denne stillingen krever en offensiv person som evner å få rullet ut CCT sine løsninger hos de største annonsørene i Norge. Vi søker etter kandidater som er sterke på relasjonsbygging og har høyere utdanning innen økonomi eller markedsføring. Det er en stor fordel om man har erfaring fra marketing på strategisk nivå, gjerne fra en sterk merkevare med betydelig annonseringsbudsjett eller som tilbyder fra en stor kanal eller mediebyrå, forteller Overaa, og sier at CCT kan tilby en sentral rolle i et selskap med first mover advantage, og solide eiere.

Stillingen som Key Account Manager vil rapportere til kommersiell direktør, og avdelingen i Oslo vil jobbe i team for å etablere kundeforhold med store annonsører i Norge.

– Også her har vi behov for kandidater som er flinke til å bygge relasjoner, og som har utdanning innen økonomi og markedsføring. Avdelingen i Oslo vil få mulighet til å skape noe fra idé til kommersiell suksess, og det er i tillegg internasjonale karrieremuligheter i selskapet. Om du tror du er riktig person, er det bare å ta kontakt for mer informasjon, eller sende inn CV og søknad, inviterer Overaa.

Høres dette interessant ut for deg? Les stillingsannonsen her