Innholdsmarkedsføring fra CCT

Ole Robert Reitan, REMA 1000-eier reiser i disse dager rundt i hele Norge og holder motiverende foredrag for sine ansatte. I alt 10 000 ansatte i Norge får besøk av REMA 1000-sjefen. (Foto: Andreas Dyngen)

– Det er utrolig herlig å komme seg ut av kontoret for å holde allmøter for alle våre ansatte i Norge. Å engasjere og informere Rema 1000-ansatte er en del av et stort kunnskapsløft for å bli bedre i alle våre kvalitetsledd, sier Ole Robert Reitan.

Alle på motivasjonsbenken

800 REMA 1000-ansatte var samlet på allmøte på hotell i Bergen for å bli bedre. Det var satt av to dager til motivasjonsamlingen. På bildet ser vi markedssjef Christian Eskedal hjelpe til med registreringen av deltakerne. (Foto: Andreas Dyngen)

800 REMA 1000-ansatte var samlet på allmøte på hotell i Bergen for å bli bedre. Det var satt av to dager til motivasjonsamlingen. På bildet ser vi markedssjef Christian Eskedal hjelpe til med registreringen av deltakerne. (Foto: Andreas Dyngen)

I disse dager foregår det en landsdekkende kurs-turne i REMA 1000-systemet. Alle de 10 000 ansatte skal på skolebenken for å bli bedre. Denne uken var 800 bergensere samlet på hotell i Bergen. Renate Jensen fra REMA 1000, Askøy var en av dem som fikk ekstra faglig påfyll.

– Vi blir tatt godt vare på i kjeden, og slike allmøter fungerer som en stor motivasjonspille for meg. Det er også godt å få høre om selskapets planer og ambisjoner, samt bli oppdatert på de nye produktnyhetene. Jeg gir litt ekstra gass når jeg kommer tilbake på kjølelageret i butikken etter en slik dag, sier hun, og legger til at Ole Robert Reitan var en inspirerende foredragsholder og engasjert inspirator.

Jeg gir litt ekstra gass når jeg kommer tilbake på kjølelageret i butikken etter en slik dag med Ole Robert Reitan.

Renate Jensen, REMA 1000, Askøy.

Skal stortrives på jobb

– Jeg er opptatt av at alle i REMA 1000-systemet skal trives på jobb. Samtidig er det viktig på denne samlingen å bidra til et kollektiv kunnskapsløft om konsernets planer og utvikling. Det er vårt mål at alle skal bli oppdatert på produktene våre, sier Reitan.

Han legger til at REMA 1000 årlig har flere små og mellomstore «skoler» for sine ansatte, men hvert fjerde år arrangeres allmøtene. Etter endt skoletid skal de ansatte få merke en positiv endring i butikkene, forteller Reitan.

- Kunnskap hos våre ansatte skaper selvtillit ute i butikkene. Selvtillit bidrar til godt arbeidsmiljø, som igjen smitter over på kundene som får en bedre kundeopplevelse hos oss enn hos konkurrentene. Og dermed økt salg. Enkel logikk, men viktig å trene på, sier REMA 1000-sjefen.

Mye spennende på gang

Regionsdirektør Eirik Fuglum (t.v) og REMA 1000-eier, Ole Robert Reitan sørget for faglig påfyll til 800 REMA 1000-arbeidere. Samlingen skal blant annet bidra til et hyggelige handlemiljø i butikkene, og mer kunnskapsrike medarbeidere. (Foto: Andreas Dyngen)

Regionsdirektør Eirik Fuglum (t.v) og REMA 1000-eier, Ole Robert Reitan sørget for faglig påfyll til 800 REMA 1000-arbeidere. Samlingen skal blant annet bidra til et hyggelige handlemiljø i butikkene, og mer kunnskapsrike medarbeidere. (Foto: Andreas Dyngen)

Reitan forteller at REMA 1000-butikkene over hele landet er i ferd med å ta et stort kvalitetsløft.

- Jeg informerte våre ansatte om hvordan vi også i tiden framover skal være Norges beste lavpriskjede. Vi er i ferd med å ta viktige steg innen dagligvarebransjen. Vi bygger ut våre ferskvareavdelinger, mens vi andre steder satser stort på lokalprodusert mat. Min jobb på disse allmøtene er å motivere, engasjere og informere om alt det spennende som skjer, sier Reitan og utdyper:

- Det er en utrolig givende jobb å se så mange fornøyde og positive ansatte i øynene. Da vet jeg at våre butikker er i trygge hender, og at våre kunder også i tiden framover kan få kjøpt Norges billigste mat hos oss, sier han.

Jeg informerte våre ansatte om hvordan vi også i tiden framover skal være Norges beste lavpriskjede.

Ole Robert Reitan.