Innholdsmarkedsføring fra CCT

Eivind Madsen er butikksjef ved REMA 1000 Fanatorget, og kan fortelle at kundene hans har tatt veldig godt imot den nye lokalmatseksjonen. – Vi får masse positive tilbakemeldinger, sier han. FOTO: Tore Friestad

– Lokalmat er kvalitet, og det er den fremste grunnen til at vi nå ønsker en sterkere lokalmatprofil i de 56 REMA-butikkene våre. Samtidig er det meget positivt å få et større mangfold i sortimentet og å støtte lokale matprodusenter. Vårt mål er å ta med kunden på den gode kvalitetsreisen, forteller Christian Eskedal, markedssjef i REMA 1000 Region Vest.

– At dette er kvalitet er det ikke tvil om. Maten er småskalaprodusentenes livsverk og en viktig del av deres identitet. Derfor kan REMAs kunder stole på at det er velsmakende produkter de får med seg hjem fra lokalmat-avdelingen, sier Ossie Nordgreen, daglig leder i Spesial-grossisten, som gjennom Godt Lokalt-konseptet har ansvar for å følge opp butikkene for lokalmatprodusentene.

Finn åpningstider på alle REMA-butikkene i Region Vest her.

Kunden får mathistorie

Mange REMA-butikker har allerede etablert egne områder for lokalmat, og flere vil det bli i tiden fremover. Her finner man produkter fra Bønes Gårdsmat, Fana Kjøtt, Vossakjøt, Ostegården, Marthas Delikatesser og mange andre småskalaprodusenter.

– De butikkene som har startet prosjektet får utrolig mange gode tilbakemeldinger fra kunder. Et viktig poeng er at REMA forteller historien om maten ved å presentere produktene og produsentene i lokalmatseksjonen. Det er med på å bygge en lokal identitet, sier Eskedal.

Markedssjefen legger til at REMA 1000 skal være billigst også på lokalmat.

– REMA er kjent for å være best på pris, og det skal vi fortsette med. Vi skal bare øke mangfoldet i tillegg, smiler han.

Ossie Nordgreen og Christian Eskedal er strålende fornøyd med å kunne tilby et rikt utvalg lokalmat i REMAs butikker på Vestlandet. FOTO: Tore Friestad

Ossie Nordgreen og Christian Eskedal er strålende fornøyd med å kunne tilby et rikt utvalg lokalmat i REMAs butikker på Vestlandet. FOTO: Tore Friestad

Kortreist og miljøvennlig

Nordgreen forteller at kortreist kvalitetsmat blir stadig viktigere for norske forbrukere.

– Ofte har man vokst opp med produktene og har da et positivt forhold til maten man spiser. I tillegg blir miljø-hensynet ivaretatt ved å satse på lokal mat. Det er derfor godt å se at en så stor aktør som REMA 1000 satser på lokalmat, sier han.  

– Dette er noe kundene våre er opptatt av, og derfor er det viktig for oss å levere det. Det er mange stolte tradisjoner knyttet til mat her i regionen, og tiden fremover vil være rik på lokalmat på REMA 1000. Vi kan blant annet garantere at smalahove er i butikkene når den tid kommer, sier Eskedal.

Les mer på www.rema.no og www.spesialgrossisten.no.