Innholdsmarkedsføring fra CCT

REMA 1000s kjøpmenn og ansatte i Region Vest gjør seg nå klar for sesongens innrykk av kunder som er på jakt etter billig og kvalitetssikret julemat.

Konkurransen om å være billigst er knallhard, og samtlige dagligvareaktører jobber for å trekke kunder ved lave priser. REMA 1000 er kjent som den billigste kjeden, og det stempelet har de ikke tenkt å miste.

For å unngå at konkurrentene slår dem på pris, satser matvarekjeden på et team av prisjegere.

Prisjeger på jakt for deg

REMA 1000 har et eget «prisjeger-team» som flere ganger om dagen er ute hos konkurrenter og sjekker at REMA 1000 har markedets laveste priser.  Prisjeger Egil Guldahl (bildet) rapporterer daglig konkurrentenes priser til markedssjef i REMA 1000, Nils Vangsnes, som fortløpende setter ned priser på egne varer for å matche de andre aktørenes tilbud.

– Dette for at våre kunder skal stole 100 prosent på at de finner den billigste handlekurven hos oss. De siste prisundersøkelser viser også dette. At vi skal være billigst er vårt kundeløfte.  Det løftet tar vi veldig alvorlig, sier markedssjef i REMA 1000, Nils Vangsnes.

Billig kvalitet

I disse tider er en av bestselgerne pinnekjøtt. I ukene før jul regner man med at REMA 1000s butikker i Region Vest selger nærmere 270 tonn pinnekjøtt. Selv om prisene er langt rimeligere enn hos slakteren, mener Vangsnes kvaliteten er vel så god, siden sauene er de samme.

- Våre juleprodukter, som pinnekjøtt, lutefisk og svineribbe, går gjennom en streng kvalitetskontroll før de kommer i butikkene våre.  Flere av produktene har allerede vunnet priser for sin kvalitet, sier Vangsnes.

Han legger til:

– Mange trofaste kunder kommer tilbake år etter år nettopp fordi de stoler på REMA 1000, og fordi kvaliteten på julemiddagen har innfridd tidligere år. Og er ikke kunden fornøyd, har vi bytterett.  Hos REMA 1000 er nemlig kunden vår øverste sjef, forteller markedssjefen.

Trykk her for å se vår julekatalog

Kokkehjelp

De siste årene har REMA 1000 vist seg å være langt mer enn en ren lavpriskjede, med større fokus på ferskvarer og også som en god middagsrådgiver. Matvarekjeden startet denne trenden, og ligger langt framme ved hjelp av sine mesterkokker som på folkelig vis forteller hvordan man kan lage god, sunn og rimelig hverdagsmat.  Middag for under 100-lappen er et konsept som kjøres månedlig med forskjellig tema.

Tilberedning av produktene er meget viktig for det endelige resultat, og mesterkokk Erling Sundal gir gode råd for tilberedning av julemiddagene i oppskriftsheftene som man finner i alle REMA 1000-butikkene, på rema.no eller på kjedens «middagsapp».

- Disse heftene er blitt veldig populære, og vi får daglig tilbakemeldinger fra fornøyde kunder som sier at REMA 1000 gjør middagsplanleggingen mye lettere, forteller Vangsnes.

Går ikke tom for pinnekjøtt

Vangsnes lover at REMA 1000 ikke skal gå tom for den gode julematen, uansett hva avisene kommer til å skrive i dagene framover.

- I ukene før jul er det enorme mengder julemat som kjøres ut fra vår distribunal på Hylkje. Det selges om lag 270 tonn pinnekjøtt, 200 tonn svineribbe, 40 tonn lutefisk og 110 tonn kalkun bare i vår region.

– Og som alltid før jul, blir det spekulasjoner på om det er nok pinnekjøtt i markedet.  Hos oss kan jeg love at vi har kontroll på mengdene, og pinnekjøtt vil man nok finne helt fram til stengetid juleaften, smiler Vangsnes.

Åpningstider for alle butikkene finner man på rema.no.