Innholdsmarkedsføring fra CCT

Eirik Norman Hansen fra Creuna er en av de mange spennende foredragsholderne som stiller på Content Marketing Bergen 22. januar. Meld deg på i dag og lær hvordan du kan skape verdi gjennom god kommunikasjon.

Eirik Berge og Possibility arrangerer CMB, og byr på interessant, nyttig og verdifull kunnskap.

Eirik Berge og Possibility arrangerer CMB, og byr på interessant, nyttig og verdifull kunnskap.

Content marketing, eller innholdsmarkedsføring som det kalles på norsk, handler om at en bedrift presenterer noe som gir leseren nytte eller glede i stedet for å sende ut et rent salgsbudskap om deres produkter.

– Tilliten til reklame har mer eller mindre forsvunnet, men gjennom indirekte kommunikasjon om varer og tjenester kan man vise forbrukeren hvilken glede de kan få av produktet eller tjenesten din. Slik blir markedsføringen mer likeverdig, siden mottakeren av budskapet får noe igjen for å bli eksponert for deg. Lærerik reklame, kan man kanskje si. For eksempel vil en produsent av skismøring i stedet for å forsøke å direkte selge produktet heller komme med tips til hvordan man får best resultat av å bruke skismøring, forklarer Berge.

Les mer om Content Marketing Bergen

Innholdsrik konferanse

Det har tidligere blitt arrangert konferanser om innholdsmarkedsføring i Oslo, men Berge har merket stor interesse for å få på plass et slikt arrangement også i Bergen.

– Dette er et viktig tema som mange føler at de bør lære mer om. Derfor har vi satt sammen et program med et stort spenn av innhold. Vi gir en basic innføring i hva content marketing er, før store aktører som Sparebank1 og Avinor forteller hvordan de jobber med dette. Vi presenterer også lokale tanker rundt temaet fra BIR og BT. Et annet punkt på programmet er tekniske løsninger. Å skape interessant innhold er bare halve jobben – å kunne synliggjøre dette for flest mulig i målgruppen er minst like viktig, fastslår Berge.

Christian Brosstad, Mette Havre og Gunnar Tjomlid er blant foredragsholderne på CMB. Se full oversikt her.

Christian Brosstad fra Sparebank1 ble i 2014 kåret til «Årets Ildsjel i Sosiale Medier» på Social Media Days. Han har mye å lære bort om innholdsmarkedsføring.

Christian Brosstad fra Sparebank1 ble i 2014 kåret til «Årets Ildsjel i Sosiale Medier» på Social Media Days. Han har mye å lære bort om innholdsmarkedsføring.

Balansert tilnærming

Innholdsmarkedsføring har virkelig vært i vinden den siste tiden, og det går nesten ikke en dag uten at man kan lese noe positivt eller negativt om dette fenomenet.

– Jeg mener det er viktig å ha en sober tilnærming til dette. Content Marketing Bergen-konferansen 22. januar handler ikke om revolusjonen, den handler om evolusjonen. En evolusjon hvor content marketing ikke erstatter alle andre markedsføringsformer, men tar steget inn i bedrifters strategi for å nå kundene sine. Vårt arrangement handler om å gi deltakerne den relevante informasjonen de trenger for å på best mulig vis kunne benytte seg av denne kommunikasjonsmuligheten, sier Berge.

Få praktisk informasjon og se hele programmet her

– Verdt å sette seg inn i

Eirik Berge venter fullt hus på CMB 22. januar.

Eirik Berge venter fullt hus på CMB 22. januar.

Han er ikke i tvil om at dette vil bli et populært arrangement, og oppfordrer interesserte til å booke plass så snart som mulig.

– De første påmeldingene er allerede kommet, og det er ikke rart – dette er et arrangement mange har sett fram til. Det nytter ikke å ha det beste produktet eller den beste løsningen om man ikke når gjennom til potensielle kunder. Så da er spørsmålet om man har råd til å la være å lære om content marketing. De største aktørene mener «nei», og stadig flere mindre bedrifter skjønner også at dette er verdt å sette seg inn i. Med et spennende tema og drivende gode foredragsholdere fra både nasjonalt og lokalt plan blir dette meget interessant. Det kan jeg garantere, inviterer Berge.

Her finner du påmelding til Content Marketing Bergen