Innholdsmarkedsføring fra CCT

Steinar Kristoffersen, Christian Overaa og Thomas Ottesen er godt fornøyd med å ha fått på plass en avtale som vil gjøre digital markedsføring enklere og bedre for bedrifter i Bergen sentrum.

Medielandskapet endrer seg fort, og stadig flere bedrifter merker at målrettet markedsføring i sosiale medier og søkemotorer gir meget høy avkastning.

– Vår medlemsundersøkelse fra 2014 viser at hele 87 prosent av våre medlemsbedrifter har benyttet seg av sosiale medier som markedsføringskanal i løpet av året. Gjennom samarbeidet med CCT kan man nå profesjonalisere denne prosessen og få enda bedre resultater på nett. Dette er et supert supplement til de gode medieavtalene vi allerede har på plass, og vil gi våre medlemsbedrifter et førsteklasses verktøy for markedsføring i sosiale medier og søkemotorer, sier Bergen Sentrum-leder Steinar Kristoffersen.

– I tillegg gir dette oss muligheten til å drive felles markedsføring under den velkjente, offisielle Bergen Sentrum-profilen. Vi vet av erfaring at vi oppnår best effekt når vi står sammen om å presentere det brede utvalget butikker, restauranter og kulturtilbud i Bergen sentrum, legger prosjektleder Thomas Ottesen til.

Les mer om CCT

Våre medlemsbedrifter vil få god effekt av avtalen med CCT, sier Steinar Kristoffersen og Thomas Ottesen.

Våre medlemsbedrifter vil få god effekt av avtalen med CCT, sier Steinar Kristoffersen og Thomas Ottesen.

– Nå målgruppene til riktig tid med riktig budskap

Den ferske avtalen går ganske enkelt ut på at medlemsbedriftene i Bergen Sentrum AS får mulighet til å benytte seg av CCT sine innovative løsninger for digital markedsføring til meget gunstig pris.

– Vårt system er unikt med tanke på å nå målgruppene til riktig tid og med riktig budskap. Vi bruker en avansert, selvutviklet teknologi som optimaliserer mulighetene for kundene våre til å kommunisere på digitale plattformer. Vi presenterer også et meget sofistikert analyse- og rapportsystem som gir våre kunder sanntidsresultater på deres digitale markedstiltak og gjør det enkelt å følge opp kampanjene, forklarer CCT-sjef Christian Overaa.

– Sosiale medier får flere og flere brukere som bruker stadig lengre tid på nett, og det å ha et verktøy for å nå ut til disse brukerne på best mulig vis er utrolig viktig. Samarbeidet med CCT gir våre medlemmer tilgang til et nytt verktøy som kan bidra til enda mer effektiv digital markedsføring, noe som vil føre til flere kunder i butikk, påpeker Steinar.

Les mer om CCT-teknologien under «Funksjonalitet», eller se film:

Stor effekt av redaksjonell markedsføring

Det skal opprettes elleve såkalte microsites i ulike kategorier for å gjennom innholdsmarkedsføring promotere de mange tilbudene man finner i Bergen Sentrum. Bedrifter i sentrum kan bestille en eller flere artikler, og slik skaper man redaksjonelt utformet innhold som engasjerer publikum ved å fortelle de gode historiene fra Bergen sentrum.

– Redaksjonell markedsføring har beviselig stor effekt, og er en alternativ måte å promotere seg på som gir medlemmene våre større valgmuligheter. I tillegg til avansert teknologi får man også tilgang til dyktig tekstforfatter og fotograf fra CCT som bistår med å utforme artiklene, påpeker Thomas.

Les om Bohus sin erfaring med bruk av CCT

Testet ut med byGAVEKORT

Som en del av forarbeidet til den nye avtalen benyttet Bergen Sentrum AS seg før jul av CCT sine løsninger til å spre budskapet om byGAVEKORT.

– Vi ble imponert over hvor effektivt dette var. Vår artikkel traff målgruppen og fikk mange tusen besøkende som brukte tid på å lese artikkelen. Dette førte til økt trafikk på våre nettsider. Jeg er ikke i tvil om at denne kampanjen var en viktig faktor for sterk økning i salg av byGAVEKORT, selvsagt sammen med andre faktorer, som økning i antall utsalgssteder, sier Steinar.

Her kan du lese artikkelen om byGAVEKORT

Gleder seg til å presentere sentrum på nett

CCT har lang erfaring innen digital markedsføring og har i dag mange store kunder både nasjonalt og internasjonalt.

– Men som bergensbasert selskap liker vi ingenting bedre enn å hjelpe Bergen sentrum. Å ha et levende bysentrum er utrolig viktig, men dette må benyttes hver dag hele året for å kunne blomstre og da er det utrolig viktig at publikum faktisk vet om de ulike tilbudene som finnes. Nå gleder vi oss til å presentere Bergen sentrums brede utvalg og mange muligheter via våre løsninger, sier CCT-Overaa.

Steinar og Thomas ser nå frem til at bedriftene i sentrum får bedre verktøy for å kunne fortelle sin historie.

– Artikkelformatet gir mulighet til en litt annen type markedsføring enn det man er vant til. Her kan man gå litt i dybden, i stedet for å fokusere på hva som er på tilbud og hvilke produkter man selger for å lokke kunder til butikken. Vi vet at det finnes utrolig mange gode historier i sentrum, og tror det er mye å tjene på å fortelle disse til publikum, sier de.

CCT har tidligere blant annet laget microsite for Bergen Matfestival, hvor en rekke lokalmatprodusenter presenteres - ta en kikk på den her

Inviterer til gratis frokostmøte

Bergen Sentrum AS inviterer nå sentrumsbedrifter til frokostmøte i Grand Selskapslokaler torsdag 19. mars klokken 0800-0945, hvor det blant annet skal informeres om markedsplanen for 2015. 

– CCT vil da være til stede for å presentere dette tilbudet for målrettet digital markedsføring, og det blir mulighet for å få svar på alt man lurer på angående dette prosjektet. BT og Bergen Sentrum vil også informere om fellesaktiviteter for det neste året, mens Kelly Services skal presenteres som ny samarbeidspartner for sentrumssamarbeidet. I tillegg holder Erik Hanøy sitt populære foredrag «Hvordan skaffe deg en bedre arbeidsdag», noe vi gleder oss mye til. 

Meld deg på frokostmøtet her

For de som allerede vet at de ønsker å ta del i dette digitale markedsføringsprosjektet, er det bare å ta kontakt med CCT på post@cct-marketing.com for å få mer informasjon om priser og lignende. Eventuelt kan du fylle ut interessentskjemaet i sidemenyen, og CCT vil ta kontakt med mer informasjon.